Bli med på fotocruise til vakre Skagen

Vil du lære deg å ta bedre bilder og få inspirasjon i nye omgivelser - alt servert i en hyggelig ramme? Bli med når Stena Line inviterer til Fotocruise til vakre og rå Skagen i Danmark 8. til 10. november 2019 i samarbeid med Studio Wangberg og Foto.no.

Kreativt fotokurs på Venabu Fjellhotell med fotograf Olav Erik Storm 23-25 august

Lær å få bedre kontroll på kamera, ta bevisste valg for eksponering og andre viktige innstillinger, samt få et kreativt blikk på motivet. Vi har fokus på prosessen fra ide frem til ferdig sluttbilde.

Grunnkurs i fuglefotografering

Har du lyst til å lære hvordan du tar gode bilder av fugler? Dette kurset gir deg innsikt og ferdighet i de viktigste kunnskapsområdene for å lykkes innen fuglefotografering. Du lærer også smarte kamerainnstilinger. Mesteparten av kurset foregår i fuglerike områder i Tønsberg og på Nøtterøy – og du får all den veiledning du trenger underveis. [Tønsberg, 8.–9. juli 2019]

People & Cityscape workshop [Oslo]

Do you want to learn more about how to engage people, show city life and urban landscapes through photographs? We offer this workshop to inspire you and share our insights, experience and techniques within street portraiture and cityscape photography – and our aim is to give your confidence a boost and to inspire you when working in urban contexts.

Workshop – portrettfoto i naturlig lys

Portrettfotokurs for deg som har lyst til å lære noen enkle og smarte triks for å få fine bilder av mennesker utendørs. Kurset går over to ettermiddager og på andre kurskveld får du tilbakemelding på bildene dine. [Tønsberg 14.–15. august 2019]

Audun Rikardsen er årets festivalutstiller!

Du husker et bilde av Audun Rikardsen! Årets festivalutstiller på Fotografiets dag er biolog og fotograf. Han starter med en ide, og drives av å skulle løse det som kan virke umulig. Spesialiteten hans er splittbilder, der vi får oppleve kontrasten mellom livet over og under vann.

Den legendariske Lee Miller - som sønnen ser henne

Antony Penrose forteller den fantastiske historien om sin mor. Få førstehånds kjennskap til den legendariske fotografen, kunstneren, modellen, krigskorrespondenten, kokken og mennesket Lee Miller!

Mange år etterpå

Fotograf Bjørn Ingar Pedersen viser sine arbeider, fra tiden etter at han fikk lidenskapen for foto, som pasient ved Gaustad sykehus.

Bli med på Oslo Fotodag 21. september.

Noen av verdens beste fotografer holder foredrag, i tillegg kommer leverandører som kan svare på spørsmål og gi gode tilbud.

Green Summer FotoContest av FotoStation

Vi inviterer deg gjerne til å dele nyanser av grønt ved å delta i #GreenSummer FotoContest.

Fotoutdanning på folkehøgskole

Utforsk fotografiet på en skole uten karakterer eller eksamener. Portfolioen du bygger deg opp gjennom året kan hjelpe deg inn på høyere studier.

Vinneren av 'Sommer' kåret

Det ble Suzan Kosak fra Sandnes som vant med bildet Blåse på løvetannfrø for å få et magisk ønske.

Få bildet ditt i ny fotobok

Morten Krogvolds workshops i Vågå har 30-årsjubileum i år. Nå kan du få dine egne bilder i jubileumsboka.

2x teleconverter og nytt internprogram fra Olympus

Olympus lanserer i dag en ny telekonverter og samtidig nytt internprogram (firmware) til E-M1 II og E-M1x.

WORKSHOP PÅ DOVREFJELL

Fotografer moskusen i sitt rette element! Bli med på en spennende og lærerik workshop på Dovre. Med base på Snøheim Turisthytte skal vi besøke Moskusen i sitt rette element. Dette er en mere eksklusiv workshop med maks seks deltagere per dag – og du kan velge antall dager selv.

THE NATURAL EYE med Eddie Soloway

En workshop som mikser flotte naturopplevelser på Inderøy, med foto-instruktør i verdensklassen.

Fotojuss - Hva er egentlig lovlig?

Det er blitt så enkelt å dele bilder at skillet mellom privat og offentlig bruk av bilder er i ferd med å viskes ut. Når alle kan publisere bilder, pålegger det oss et ansvar som tidligere bare profesjonelle mediefolk måtte forholde seg til.

PORTRAITS & POST-PRODUCTION with WILLIAM ROPP

Den franske fotografen William Ropp tar portretter i verdensklassen. Hvordan gjør han det? Det er DET denne workshopen handler om.

2x 600mm fra Sony

Sony lanserer to objektiver som begge gir deg 600mm brennvidde: 600mm f/4 og 200-600mm f/5,6-6,3

Stem på dine favorittbilder i månedens konkurranse

Nå er det tid for å stemme på de bildene du liker best. Temaet er sommer.

Workshop i kreativ/eksperimentell naturfoto [Tønsberg]

Har du lyst til å utvikle deg innen naturfotografering? Med mobilkamera eller vanlig kamera på tur er det mange små og store fotoskatter som bare venter på at du skal oppdage dem og fange dem. Den viktigste ferdigheten som trengs for å skape spennende naturfotografier er evnen til å se. Å se det andre går rett forbi – og ta bilder som vekker interesse. Gjennom dette fotokurset over en helg kan du ta med mobilen eller kameraet ditt og lærer hvordan du blir en flinkere fotograf – uansett om du er fersk eller erfaren innen fotografering. [Tønsberg, 16.–18. august 2019]

CHAIN REACTION

CYANOTYPE PÅ TEKSTIL OG PAPIR, VÅT I VÅT.

The Lofoten Series

NORDphotography inviterer til en ukeslang workshop i Lofoten, sammen med en av Norges mest erfarne fotografer av det arktiske landskapet, Trym Ivar Bergsmo.

Lær mer om foto på folkehøgskole

Aldri før har det vært flere søkere til folkehøgskolene.

Rimelige objektiver for speilløse Canon og Nikon

Samyang har et par rimelige objektiver som du kan sette rett på Canon EOS R/RP eller Nikon Z.

Villrosens siste sukk, og 19 andre fortellinger

Johs Bøe åpner ny utstilling på Galleri Fineart i morgen, torsdag 6. juni

SOMMERUTSTILLING PÅ SAGA - Inderøy

Vi åpner sommerutstilling med brask og bram, og viser fotografier fra hele 10 ulike fotografer i sommer.

Tamron lanserer lyssterk 35mm

Med en 35mm f/1.4 for fullformat kaster Tamron seg inn i kampen om de kresne kundene.

Ny S1-modell får 6K video

Panasonic S1H får 6K/24p eller 5,9k/30p og 4K 10-bits opptak på fullformat.

Ny runde i Månedens bilde

Foto.no har vedtatt at sommeren er her, og tjuvstarter derfor med ny runde i vår populære konkurranse. Temaet er, nettopp, Sommer.

INSPIRERENDE KURS I LIGHTROOM CLASSIC

Adobe Lightroom Classic er et fantastisk program med mange funksjoner. Vi går gjennom oppsett, moduler, verktøy samt tips og triks i redigering som gir deg kunnskap og inspirasjon til å ta bildene dine til et nytt nivå.

KURS I REDIGERING AV PORTRETTER

Dette er et kurs for deg som vil lære å redigere portrettene dine på en naturlig og fin måte. Vi jobber med forskjellige teknikker for hudretusj og redigerer hår, øyne, påkledning og bakgrunn, og vi jobber med toneringer, etterbelysning og oppskarping.