Pressemelding
Dette er en pressemelding! Innholdet i denne teksten representerer ikke nødvendigvis foto.nos syn på innholdet.

Interfoto alene med Phase One i Norge

I løpet av kun 9 måneder som Phase One forhandler blir Interfoto om kort tid eneste Phase One aktør i Norge. Phase One er klar markedsleder World Wide med omlag 50% markedsandel.
Satsingen på Interfoto tidligere i år har gitt utteling slik at Phase One også er en klar markedsleder i Norge. Ved siden av selskapets ledende posisjon på Hasselblad blir virksomheten nå enda mer spisset mot det profesjonelle markedet.

”Norge har alltid vært et bra Phase One marked, men fra 2005 søkte vi etter en partner som kunne vitalisere og forbedre vår posisjon slik vi opplever det i alle andre markeder.
Da vi fikk beskjed om at Interfotos eksklusive status på Hasselblad ble endret var timingen perfekt for oss å få Interfoto med på laget”, sier salgssjef John Kristoffersen i Phase One. ”Vi visste at Johann Klüwer nylig var ansatt hos Interfoto og med Interfotos offensive og profesjonelle satsing gikk det ikke lenge før kontrakten var signert. Det viste seg svært raskt at vi hadde valgt riktig partner, og de har i løpet av få måneder bevist at de er i stand til å ta det norske markedet alene”, tillegger han.

Da Interfoto lanserte sin slogan: ”Knutepunkt for fotografisk skreddersøm” i oktober 2005, var det klart at man fullt og helt skulle vie seg om alle som tar og bruker bilder profesjonelt. Av samme grunn ble det kun de helt profesjonelle kameraene fra Nikon og Canon som ble silt ut sammen med Hasselblad på kamerasiden. Likevel ønsket Interfoto å kunne vise alternativer slik at Phase One ganske raskt ble satt på ønskelisten over nye representasjoner. Det ble etablert kontakt høsten 2005 slik at Interfoto kunne sette i gang med Phase One i januar i år.

”Det var like åpenbart for Phase One som for meg i sin tid å velge Interfoto. Jeg har sannsynligvis solgt flest bakstykker i Norge gjennom min tid hos Fotosentralen og Interfoto og dette er produkter som krever kompetanse og god oppfølging”, sier salgssjef Johann Klüwer. ”Vi har ikke hatt noen problemer med konkurransesituasjonen på Phase One i Norge, men setter selvsagt pris på at Phase One nå på eget initiativ har valgt å kanalisere sitt salg i Norge til oss. Phase One og Hasselblad er topp produkter, men med forskjellige preferanser og fordeler slik at vi vil selge bra av begge systemer i tiden som kommer. Våre samarbeidspartnere i Danmark og Sverige gjør nøyaktig det samme. Det nytter ikke å vise kun ett produkt dersom man ønsker å bli tatt seriøst”.

Phase One og Interfoto vil med denne endringen intensivere det gode samarbeidet ikke bare på bakstykker, men også på råfil-softwaren Capture One.
Per Kristian Løwe, Interfoto AS - Johann Klüwer i Interfoto AS.
Johann Klüwer i Interfoto AS.
Per Kristian Løwe, Interfoto AS
Johann Klüwer i Interfoto AS.

Varsle Foto.no
Som innlogget kan du kommentere artikler.
Artikkelkommentarer
Ingen har kommentert denne artikkelen enda
Eller kommenter via Facebook:
Åpne uskalert versjon i eget vindu