Pressemelding
Dette er en pressemelding! Innholdet i denne teksten representerer ikke nødvendigvis foto.nos syn på innholdet.

Canon storformat hos Interfoto

I det profesjonelle fotografiske markedet har lenge vært en vedtatt at Epson er ”the one and only”. Interfoto ble tidligere i år kåret som årets Epson Profocus forhandler og er etter alt å dømme den største aktøren på storformatprintere.
Nå kommer Canon på banen med i første omgang tre skrivere som vil utfordre Epsons dominans: iPF5000 (17 tommer), iPF8000 (44 tommer) og iPF9000 (60 tommer). Alle bruker Canons nye pigmentbaserte blekksystem med tolv farger og har en hastighet som betyr øket produktivitet og fremragende bildekvalitet.

Interfoto var Canons førstevalg som partner i det fotografiske markedet og Interfoto vil også være det første selskapet i Norge til å ha flaggskipet Canon iFP9000 for demonstrasjon. Printeren er på plass i løpet av få dager på Høvik.
”Det var i all enkelhet raskeste vei til markedet å knytte Interfoto til oss”, sier Partner Account Manager Andrè Gjersing hos Canon Norge. ”Vi har med Interfoto fått den største aktøren på det profesjonelle fotografiske markedet og deres suksess vil gi oss en rask aksess og ”value added” til det fotografiske markedet. Så vidt vi vet er det heller ingen andre som faktisk kan vise frem full range av storformatprintere i Norge og det er for oss viktig at kundene faktisk får se hvor bra resultatene er på våre printere slik at det blir enkelt å bestemme seg.”

Interfoto lanserte sin slogan: ”Knutepunkt for fotografisk skreddersøm” for ganske nøyaktig ett år siden og lokalene er spekket med profesjonelt fotoutstyr. Med Canons storformatprintere på plass i lokalene på Høvik vil det også bli mulig å leie kapasitet på Canons printere som en følge av Interfotos satsing på et bredt assortiment av leieprodukter.

”Vi har valgt å kunne vise alt profesjonelt utstyr i våre lokaler”, sier Egil Nilsson, administrerende direktør hos Interfoto. ”Mens andre minimaliserer demoutrustning og lagerhold gjør vi det motsatte, fordi alle som tar og bruker bilder profesjonelt ønsker å optimalisere kvalitet i alle ledd. ”Seeing is believing” gjelder fortsatt. Canons kvalitet og satsing, samt vårt ønske om å tilby alternativer gjorde det enkelt å inngå et samarbeid med Canon også på dette området. Det er simpelthen imponerende å se bilder fra 9000-modellen i 150 cm bredde rulle ut med fantastisk kvalitet”, avslutter Nilsson.
 -
Andre Gjersing fra Canon og Egil Nilsson fra Interfoto.

Varsle Foto.no
Som innlogget kan du kommentere artikler.
Artikkelkommentarer
Ingen har kommentert denne artikkelen enda
Eller kommenter via Facebook:
Åpne uskalert versjon i eget vindu