Scanpix er Norges største leverandør av nyhets- og illustrasjonsfoto til pressen. Gjennom etableringen av Scanpix Creative utvider og forbedrer selskapet sitt tilbud på illustrasjons-bilder, og tilgjengeliggjør disse for nye målgrupper. Sammen med søsterselskapene i Sverige og Danmark, satser Scanpix på høykvalitets produksjon av illustrasjonsbilder med et skandinavisk tilsnitt.
Scanpix Creative samarbeider med noen av Skandinavias mest profilerte reklamefotografer. I tillegg vil det være mulig å søke parallelt i selskapets omfattende arkiver med både internasjonale bilder og såkalte Royalty-Free. Royalty-Free er bilder med en fast innkjøpspris, og som deretter kan benyttes fritt.
-Vi har en ledende posisjon som leverandør til norske og skandinaviske redaksjoner. Kompetansen og produkttilbudet vi har bygget opp vil vi nå gjøre lettere tilgjengelig for nye brukergrupper, sier administrerende direktør Stein Hallingstad i Scanpix Norge.
I anledning lanseringen av Scanpix Creative vil hjemmesider og søkesider gjøres enklere og mer brukervennlige. -Vi vet at kreative miljøer og andre i næringslivet ofte har behov for illustrasjonsfoto, og gjerne foretrekker skandinaviske bilder. Ikke alle vet at man finner det man søker hos Scanpix, da vi ofte oppfattes som pressens bildebyrå. Scanpix Creative har som mål å bli reklamebransjens partner på bildesiden, avslutter Stein Hallingstad.
<B>Dette er Scanpix Norge:</B>
Scanpix er Norges største og ledende totalleverandør av fototjenester. Med 12 egne fotografer og samarbeid med ledende internasjonale bildebyråer som Ap og Reuters, leverer Scanpix oppdatert og profesjonell nyhetsdekning fra inn- og utland. Scanpix selger bilder fra egne arkiv omfattende om lag 12 millioner bilder, i tillegg til at selskapet har salgsrettigheter til VGs og Aftenpostens fotoarkiv. Gjennom Scanpix Creative gjøres bilder og illustrasjonsfoto, samt Scanpix? kompetanse og erfaring, også tilgjengelig for kreative miljø og næringslivet for øvrig.
Scanpix Creative samarbeider med noen av Skandinavias mest profilerte reklamefotografer. I tillegg vil det være mulig å søke parallelt i selskapets omfattende arkiver med både internasjonale bilder og såkalte Royalty-Free. Royalty-Free er bilder med en fast innkjøpspris, og som deretter kan benyttes fritt.
-Vi har en ledende posisjon som leverandør til norske og skandinaviske redaksjoner. Kompetansen og produkttilbudet vi har bygget opp vil vi nå gjøre lettere tilgjengelig for nye brukergrupper, sier administrerende direktør Stein Hallingstad i Scanpix Norge.
I anledning lanseringen av Scanpix Creative vil hjemmesider og søkesider gjøres enklere og mer brukervennlige. -Vi vet at kreative miljøer og andre i næringslivet ofte har behov for illustrasjonsfoto, og gjerne foretrekker skandinaviske bilder. Ikke alle vet at man finner det man søker hos Scanpix, da vi ofte oppfattes som pressens bildebyrå. Scanpix Creative har som mål å bli reklamebransjens partner på bildesiden, avslutter Stein Hallingstad.
<B>Dette er Scanpix Norge:</B>
Scanpix er Norges største og ledende totalleverandør av fototjenester. Med 12 egne fotografer og samarbeid med ledende internasjonale bildebyråer som Ap og Reuters, leverer Scanpix oppdatert og profesjonell nyhetsdekning fra inn- og utland. Scanpix selger bilder fra egne arkiv omfattende om lag 12 millioner bilder, i tillegg til at selskapet har salgsrettigheter til VGs og Aftenpostens fotoarkiv. Gjennom Scanpix Creative gjøres bilder og illustrasjonsfoto, samt Scanpix? kompetanse og erfaring, også tilgjengelig for kreative miljø og næringslivet for øvrig.