Paraply
I forhold til det forrige bilde nr. 86553, som var en mer stilisert høstparaply, prøver jeg med denne å formidle - litt mer - vær og stemning.
  • Versjoner:
  • Versjon #1
    Original
  • Lagt inn: 2003-10-27 10:38:17
    Versjon #2
Utstyr
  • Nikon D100
  • Nikon AF NIKKOR ED 18-35mm 1:3.5 - 4.5
  • Blender-
  • Nei
  • Exif Vis basisinfo - Vis all bildeinfo
Annen info
  • KategoriNattbilder
  • Lastet opp
  • Visninger200
  • Nøkkelord
Linker og deling
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_65406} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Ønsker du å bruke/kjøpe dette bildet?
Kritikker (14)
Ioannis L.

Meget bra!
Synes dette skaper litt mer naturlig stemning enn det forrige som kanskje fremsto mer grafisk. Ikke for det; begge er vakre på sin egen måte... ;)
Rune Edvin H.

Likte dette bedre.
Rune
Andreas E.

enig med rune her :) detta var veldig bra !
John G.

Takk til Ioannis, Rune og Andreas!
Jeg også, Rune :-) Mener selv at det er mer atmosfære og stemning i dette enn bilde nr. 86553. Dét var iallfall målet med denne versjonen. Dessuten vises strukturen i asfalten bedre, noe som også gir mer liv i bildet.
Har også lagt ut en v2 - en blå versjon - som kanskje matcher motivtypen vel så bra? Hadde vært interessant med tilbakemeldinger...
John :-)
Jon-Petter T.

Flott komponert og utført!
Litt ''Film Noir'' inspirert. Flotte kontraster og strukturen i bakken er akkurat passe fremtredende. Liker absolutt den sort hvite utgaven best.

MVH
J-P
Eskil O.

Et likanes bilde, fin diagonal, fikk en liiitt dyster stemningsfølelse.

Eskil.
Eirik H.

Slik skal det være. Bra kontrastar. Biletet seier masse.
John G.

Takker igjen!
Måtte bare ile til med ''forklaring'' etter kommentaren til Jon-Petter:

Sakset fra UiB-Magasinet(universitetet i Bergen): Film noir er et opprinnelig fransk begrep som etter hvert er blitt brukt til å karakterisere den ''mørke'' eller ''svarte'' amerikanske og amerikanskinspirerte thrilleren. Det historiske kjerneområdet for film noir er amerikansk sort-hvitt-kriminalfilm fra slutten av førti- og begynnelsen av femtiårene. Regissørene var ofte europeiske innvandrere i Hollywood, som østerrikeren Billy Wilder, tyskeren Edgar Ulmer, franskmannen Jacques Tourneur og ungareren Charles Vidor. Stilistisk var filmene blant annet påvirket av tysk ekspresjonistisk film fra 1920-årene.

Sånn, så blir det litt lettere å ta stilling til for oss ''uvitende'' ;-)

John :-)

Rune Edvin H.

S/H og blått funker akkurat like bra på hversin måte.
Rune
Toini B.

ahhhhh, deilig delig!!
Ikke noe å utsette. Sorthvitt eller blått blir det samme.
Det er uansett bare lekkert.
Flott struktur!

:)
Reidun G.

Synes dette er bedre enn det forrige.
Fine strukturer og farger
Reidun
Frank W. G.

Helt toppers. Virkelig bra!! Digg-digg!!

Frank
Ola M.

Flott. Enig med TB, det funker både s/h og blåtonet.
Thorfinn B.

+
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Tastatursnarveier: forrige Goversikt neste
Åpne uskalert versjon i eget vindu