Kjøkkenredskap
Utstyr
  • Nikon D200
  • Nikon 28-50mm f/3.5 AIS
  • Blender-
  • Nei
  • Exif Vis basisinfo - Vis all bildeinfo
Annen info
  • KategoriDiverse
  • Lastet opp
  • Visninger100
  • Nøkkelord
Linker og deling
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_454474} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Ønsker du å bruke/kjøpe dette bildet?
Kritikker (3)
Ivan H.
Hei,

Det er hovedsaklig to aspekter ved dette bildet som gjør at det ikke faller i smak hos meg. Det ene er lyset, som fremstår flatt og kjedelig. Det bidrar ikke til struktur og spenning.
Så er jeg usikker på komposisjonen. Rett på med de to motivene i midten. Jeg tror en mer dynamisk komp hadde fungert bedre. Med dynamisk her, kan kanskje være at noen elementer er uskarpe mens andre ikke. Det er du som er komponisten! Du må da prøve å gjøre dette så interessant som mulig. Bestemme hvor blikket mitt skal begynne og endre opp, slik at du oppnår det du vil at betrakteren skal se.

Slik dette er nå, blir det bare en enkel avbildning av to objekter. Det blir rett og slett ikke spennende for meg dette.

Håper du får flere tilbakemeldinger, for å veie opp imot min.

.
.
. Ivan .
Ivan H.
Har fotografen noen meninger her?
Tarjei L.
Takk for kommentaren. Når det gjelder lyset, så bidrar det muligens ikke til spenning, men det bidrar definitivt til struktur: Det artikulerer teksturen i tapetet til venstre for børsten og etablerer dermed en kontrast mellom denne delen av veggen og den øvrige, hvor tapetstrukturen blir gradvis mindre artikulert. Lyset bidrar også til denne kontrasten gjennom de forskjeller i fargenyanse det skaper mellom de aktuelle delene av veggen.

Hva komposisjonen angår, består den, slik jeg ser det, ikke av to, men av fire motiver eller objekter: knaggebrettet, børsten og de to metallstrengene, hvorav de tre siste er de sentrale. Det jeg finner interessant ved disse er den dynamikk som de formmessige, materialmessige og betydningsmessige likhetene og forsjellene mellom dem skaper. Vellykket iscenesetting av slik dynamikk forutsetter imidlertid at de involverte elementer gis omlag samme billedmessige vekt, og utelukker således den større grad av rangordning mellom elementene du i dette tilfellet synes å se for deg ville ha vært mere heldig.
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Tastatursnarveier: forrige Goversikt neste
Åpne uskalert versjon i eget vindu