This image is a fiction, and any resemblance with persons, places or situations in real life is purely coincidental and unintentional.

– The author.
Bildet inngår i albumet Moods - Nice moods, dark moods - or just moods, - as simple as that.
Utstyr
  • Nikon D70
  • -
  • Brennvidde50mm
  • Blenderf/1.8
  • Lukker1/500s
  • Nei
  • AnnetTre blitzer (høyre og venstre via taket pluss en bakfra til høyre)
  • Exif Vis basisinfo - Vis all bildeinfo
Annen info
  • KategoriMennesker
  • Lastet opp
  • Visninger1007
  • Nøkkelord
Linker og deling
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_137159} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Ønsker du å bruke/kjøpe dette bildet?
Kritikker (24)
Erlend M.
Et av de kuleste! Dette er så gjennomført merkelig at .. glimrende oppstilling og uttrykk på begge. Passende tekst. Jeg kommer til å se på dette flere ganger.
Trond H.
Åhh, lekkertlekkertlekkert....

For det første komposisjonen, stram og velfungerende! deretter alle detaljer; bekledningen, har de vært på fest? hun har et vinglass i hånden, som gjør at det tyder på det. Fargene er blasse, i motsetning til i et sunt og kjærlighetsrikt forhold der de ville vært vibrante...
Er forholdet utbrent rett og slett?

Likte dette meget godt, bravo.....

MVH TH
Ishi K.
surreal..
Dag T.
Utrolig bra. Første assosiasjon var ''Sångar från andre våningen''. Surrealistisk og godt gjennomført, bare måten vinglasset holdes på. Det kan like gjerne være det giftbegeret...
Eirik H.
Teknisk er dette flott. Eg likar dei subtile og reine fargane. Hudtonene er nydelege. Her er du definitivt inne på noko. Det meste stemmer bortsett frå uttrykket til mannen. Han ser meir furten ut enn utbrent. Eg blir heller ikkje klok på posituren til mannen. Det ser ut som om han er på veg opp frå stolen. Musklane i kroppen er spente. Skuldrane er for rette. Dette er ein mann med energi, om enn noko trøytt.

Dama i bakgrunnen med vinglaset er perfekt!
Avsluttet .
Ser ut som karen er potent nok til å gå noen runder med konemishandling til, før han evt. er helt sloknet.
Fint bilde, og det gleder meg at unge herr Trane har hørt om Roy Andersson. Mine assosiasjoner gikk umiddelbart dit pga koloritten.
Men utbrent? Her burde det fremdeles være rom for pasjon og liv i de kommende åra.

Mvh
Ola.
Arne S.
Galskap satt i system. Herlig! Vinglasset er prikken. Mannen oser av vilje og er ikke i nærheten av utbrenthet. Men som Trond sier, det er nok forholdet.

Jepp! :)
Dag T.
Hm til Ola-E: To feil: Jeg er ikke ung, og så skriver du navnet feil .-)
Avsluttet .
Du er yngre enn meg, Dag, derav den unge herr Thrane. Beklager med den H'en. Det er ikke helt meg, men det var mange kritikker på kort tid, dette, så du får ha meg unnskyldt.

BH
Ola
Avsluttet .
Denne mannen er ikke utbrent. I neste øyeblikk går vinglasset i veggen! Forholdet er kanskje på tampen, men mannen er ikke slått ut.

Bildet er jo helt utrolig godt i mine øyne. Kan fabulere i det vide og det brede om hva som har foregått mellom de to og hva som skal skje.
Bjørn H.
Mmmm... Muligens utbrent, ikke vet jeg, ...men jeg trooor ikke det, selvom du ser en smule betuttet ut der du sitter ...

Men syns du løser oppgaven bra, for venstre håndflate er, faktisk utbrent :))

Bjørn ;¤

Ann F.
Veldig bra!
Utbrent mellom dem? Godt mulig, han ser ikke særlig tilsnakkandes ut, og hun ser oppgitt ut.
Utbrent mann? Neppe som menneske, dertil har blikket for mye trass, men kanskje som elsker/ektemann.
Utbrent dame? Godt mulig, i alle fall ser hun utbrent ut som hustru/elskerinne, her er det bare å gi opp, ingen motsvar fra ham.
Mange tolkninger her.

En liten detalj midt i alt det bra: en bitteliten skotupp stikker fram bak hans legg. Det burde vært enten mer eller ikke noe.
Men noe må man pirke på, selv her.
:-)
Mvh Ann
John Einar L.
YesYess, genialt. mye er sagt her, så jeg kan bare si....genialt.
Thorfinn B.
humoren er tydeligvis i behold selv om det er et h* å være mann i Ålesund. Bildet kan tolkes og gir rom for mer enn en latter. Meget bra!
Line Kristin W.
Kald og avmålt avstand. Utbrent glede, utbrent kjærlighet, utbrent engasjement...
Bare irritasjonen over å måtte stille i nok en evinnelig representasjonsmiddag gnistrer! ;-)

På alle måter flott gjennomført, André! :-)

- Line :-)
Ann F.
Line, jeg tenkte etter en fest når jeg så bildet første gang, men det er klart du har et poeng:

HVEM av dem er motvillig til å gå i middagen?

Hun, oppgitt og dritt lei av å være representasjonshustru? Hektisk rød kinnene etter et par rødvinsstivere fordi hun gruer seg til å være med?
Eller er rødvinglasset en engstelig presentert fredsdue til han som ikke vil?

Eller han, trassig og motvillig? Eller ''enten blir du med, eller så . . . ''

Hmmm

André M.
Tusen takk for herlige, fabulerende kommentarer og forslag til forbedringer. Melder meg på seint i diskusjonen, ettersom jeg for en gangs skyld sitter på fasiten ;-). Eller gjør jeg det?. NOE underfundig tvetydighet var bevisst. Men deres tolkninger utover dette gir bildet nytt liv. Takk :-))
Dag T.
Du må aldri gi oss fasit på et sånnt bilde, André.
Dan Åsen H.
Gir meg litt ''American Psyco''-følelser dette bildet. Skikkelig bra.
Heidi Helene S.
Har unngått å lese de andre kommentarene, så tilgi om jeg gjentar:

Sterile omgivelser uten tegn til liv, et lerret med redusert fargemetning, ingen tegn til liv.

Den pyntede kone, redusert til statist og uten tegn til liv, mannen uten glød, kledd i sort og uten tegn til liv, Paret har ingen kontakt og ingen tegn til samliv.
Mannen har et blikk som utfordrer...til liv.

Meget meget bra.
Nina S.
Jeg synes Heidi Helene har beskrevet dette steingodt.

Et meget sterkt bilde, mye budskap må ligge i dette vinglasset, den eneste gjenstanden i bildet, bortsett fra stolen da. Hun holder det som om det er en offergave. Ser ikke ut til at han er nevneverdig interessert.
Mvh Nina
Hans Jacob H.
Et bilde man kan studere leeeenge og fundere på hva det engentlig er som skjer her. God komposisjon med nærmest livløse omgivelser og kvinnen som står bak i skyggen med vinglasset. Hun holder det med begge hender som en tjener for å overrekke det til han, som ser ut til å være den dominerende part. Kledd for fest, men likevel er det helt uten feststemning og forventning. En litt underlig kommunikasjon mellom mannen og tredjepart i bildet, nemlig betrakteren. Et slags anklagende blikk, er liksom prikken over i en.
I sannhet et utbrent forhold!

Hans Jacob
André M.
Jeg bøyer meg i ydmykhet for deres generøse kommentarer. Takk.
Ketil K.
Koner har alltid rett og skal bæres gjennom livet av mannen. Han godtar ikke at det er snudd i dette forholdet.
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Tastatursnarveier: forrige Goversikt neste
Åpne uskalert versjon i eget vindu