Kinesisk sjakk i Beijing
Instrumentet mannen holder spilte han på mellom partiene. Antar det er et kinesisk folkeinstrument.
Bildet inngår i albumet Kina -
Utstyr
  • Olympus E-M1
  • Olympus 12-40mm
  • Brennvidde35mm
  • Blenderf/2.8
  • Lukker1/500s
  • Nei
  • Annet200 ISO. Frihånd. Svakt utsnitt.
  • Exif Vis basisinfo - Vis all bildeinfo
Annen info
Linker og deling
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_1008115} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Ønsker du å bruke/kjøpe dette bildet?
Kritikker (7)
Per Ove H.
Nydelig lys i bildet, Godt fanget øyeblikk av konsentrasjon (i ferd med å gjennomføre neste trekk?). Kanskje litt brutalt kutt av albuen på høyre side.

Mvh
POH
Bjørnar P.
Kuttet av albuen var nødvendig for å unngå noe forstyrrende informasjon utenfor bildekanten.
Per Ove H.
Jeg forstår. Det er ofte slik, men ikke lett å se for den som bare ser sluttproduktet.

Mvh
POH
Roar K.
Supert uttrykk på gubben.
Det havner kanskje på smakskonto'n når jeg tenker bortkloning av tre brikker i venstre bildekant?

Roar
Bjørnar P.
Roar: tror jeg heller ville hatt litt mer på venstre side, men det er ikke mer å hente. Når man vurderer bilder er det meste snakk om "smak". Din begrunnede mening er viktig for meg uavhengig av om jeg er enig eller ikke.
Eirik B.
Flott portrett i motlys der lysretningen synes å ha stor betydning. (Vel det har den vel forsåvidt alltid, men her slår den i mine øyne meget godt ut). Furene i ansiktet fremheves på en flaterende måte og han får en fin glød i siste rest av en kanskje tidligere fyldig hårmanke. Han er også foreviget i et veldig engasjert øyeblikk, noe som absolutt trekker betrakteren inn i bildet.

Skal man si noe som kunne trekke mer opp vil jeg for min egen del si at bakgrunnen forstyrrer noe fordi den er lite homogen. Deler av den er lys, mens deler av den er mørkere. En homogen mørk bakgrunn ville etter min mening både tatt mindre oppmerksomhet og isolert motivet bedre. Uskarpheten på hånden er kanskje også en smakssak. Jeg ville foretrukket en sylskarp hånd.
Bjørnar P.
Eirik: Takker for lang og engasjert tilbakemelding.
Handa er noe uskarp fordi den ikke er i fokus. Dersom jeg hadde valgt større nedblending hadde jeg fått en skarp hånd, men også en skarpere bakgrunn. Det siste ønsket jeg ikke, så jeg valgte derfor den minste blenderåpningen jeg hadde tilgjengelig. Ikke alltid så lett å få alt til å klaffe samtidig. Noen ganger må man rett og slett ha litt flaks også. :)
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Tastatursnarveier: forrige Goversikt neste
Åpne uskalert versjon i eget vindu