Foto.no i ny drakt

Vi har i dag gått over til ny logo, ny profil i butikken og ikke minst, ny nettbutikk.
Her på de redaksjonelle sidene er det ikke så mye å se til endringene, bortsett fra ny logo oppe i hjørnet, og en ny bakgrunnsfarge der oppe. Men på de andre sidene våre er det store forandringer.

Siden vi startet butikk, så smått, i desember 2016, har det skjedd utrolig mye, og vi som var med da føler at det har vært en utrolig reise å få ta del i. Men tiden har kommet for å vise hvem vi er i dag, Alle vi som jobber i Foto.no har vært med på en lang prosess med å definere hvem vi er, og finne en måte å fortelle historien vår på. Vi er veldig stolte av resultatet, og håper du også liker det.

Vår historie

Butikken ble startet av et knippe engasjerte gründere. Nå er vi nærmere 70 ansatte.

Vi liker å si at vi er et selskap drevet av lidenskap – vi brenner for foto og video – og folk. Det er viktig for oss at kunder og brukere er fornøyd. Våre ansatte er i overkant opptatt av å yte god service, kan du si.

Vi kaller oss selv faglig engasjerte. Vi elsker å lære, deler villig av vår kunnskap, og tar jobben vår på alvor.

Vi som jobber i bedriften, får stor frihet med tilhørende ansvar. Instruksen er at vi skal løse problemet for kunden der og da. Det gir oss en god dag på jobb når vi kan gjøre det.

- Lidenskap for folk er god forretning, sier konseptansvarlig og gründer, Elin Sandvik. Individer som tar ansvar og initiativ skaper nemlig en handlekraftig kultur. Kanskje er det derfor vi er et selskap i kontinuerlig vekst – i stadig utvikling, i kontinuerlig bevegelse?

Det kan noen ganger føre til litt kaos, men det lever vi godt med. Hvis du har vært innom butikken i løpet av pandemien, kan det kanskje ha sett ut som en byggeplass der til tider, og det har det også vært. Vi utvider, bygger om, endrer og må ofte gå for midlertidige løsninger da de permanente ikke alltid kan gjennomføres som planlagt. Vi beklager rotet det medfører, men det er også et tegn på at vi hele tiden er i endring og utvikling.

- For oss er det å bli bedre, skjønne mer, utvikle vår kunnskap om fag og forretning, et mål i seg selv, forteller Sandvik videre. Det holder oss nysgjerrige og interesserte. Eller lidenskapelige, om du vil. Resultatet er en kultur som er villig til å strekke seg lenger, som tør å teste ut nye løsninger for å skape vekst for selskapet, og verdi for kundene.

Designkonseptet

Vi har fått hjelp av WeOslo AS og Maverick AS for å utvikle det nye designet som skal illustrere vår historie, med elementer fra gammelt design. Vårt nye logosymbol symboliserer «Fag» i blått og «Folk» i varm oransje og det magiske møtet som skjer i mellom.

Konseptet for designprofilen har vi kalt for «Glød» og skal underbygge vår lidenskap. Vi er en bedrift i stadig bevegelse med mye energi. Det er derfor tatt i bruk flere sterke farger som også er satt sammen i et «spill» av farger, figurer hentet fra elementene i logoen og bilder med glød.

Og så ønsker vi selvfølgelig å skille oss litt ut.

Vi har er kun i startfasen av implementeringen, og du vil nok se stadig litt mer av det nye designet i tiden som kommer både på digitale flater og i butikken. Noen flater vil være litt midlertidig til vi har alle flater klare. Blant annet venter siste rest av ombygging i butikk og butikkfasader til høsten 2022 da det blir nok en utvidelse.

Håper du liker vår nye drakt!

- Lidenskapen er vårt største fortrinn. Det gir oss mening i hverdagen og et anker for fremtiden, samtidig som det bidrar til høy grad av motivasjon hos oss som jobber her. Det gjennomsyrer hvordan vi tenker som fagpersoner, som selskap og som mennesker. Det knytter oss sammen, avslutter Elin.

Foto.no – lidenskap for fag, lidenskap for folk

Ny butikk
Butikken har blitt mer oversiktlig, med bedre søk og mer informasjon. Vi vil lenke til artikler som kan være god bakgrunnsinformasjon til mange produkter. Vi håper dette gjør det lettere for deg å finne fram, og få svar på de spørsmålene du måtte ha.
 -
 -
Konseptansvarlig Elin Sandvik

Varsle Foto.no
Som innlogget kan du kommentere artikler.
Artikkelkommentarer
Ingen har kommentert denne artikkelen enda
Eller kommenter via Facebook:
Åpne uskalert versjon i eget vindu